ساعت هوشمند یا Smartwatch
ساعت هوشمند یا Smartwatch چیست ؟

در دنیای امروز که همه چیز در حال پیشرفت و هوشمند شدن می باشد، ساعت نیز از این قاعده مستثنی نبوده است. ساعت هوشمند یا Smartwatch امروزه به یکی از کالاهای بسیار کاربردی و پرطرفدار در میان افراد با سنین مختلف تبدیل شده اند. درواقع ساعت های هوشمند جهت گسترش کاربرد گوشی های هوشمند ایجاد شده اند. برای آشنایی بیشتر با ساعت های هوشمند، با این مطلب از سایت آسیاتل همراه باشید.

ساعت هوشمند چیست؟

ساعت هوشمند یا Smartwatch، نوعی از ساعت های مچی است که به صورت کامپیوتری بوده و به راحتی قابل حمل می باشد. این ساعت ها علاوه بر اینکه زمان را نشان می دهند، از یکسری قابلیت های دیگر نیز بهره مند بوده و توانایی برخی از پردازش ها را نیز دارا می باشند. صفحه لمسی، GPS، دوربین، تلفن همراه، میزان کالری دریافتی، پخش موزیک، تشخیص وضعیت سلامتی، گام شمار، سیستم عامل و … از جمله قابلیت هایی که ساعت هوشمند را از ساعت معمولی تفکیک می کند.(ساعت شیائومی)

این نوع ساعت ها معمولا دارای صفحه نمایشی لمسی و با اندازه متوسط هستند که اطلاعات بر روی آن ها نمایش داده می شود. از طریق بلوتوث به گوشی های هوشمند متصل شده و با آن همگام سازی می کنند لذا بسیاری از کارهایی که با گوشی انجام می شود را می توان با این ساعت ها انجام داد.

ویژگی های ساعت هوشمند یا Smartwatch

 ارتباط با گوشی های هوشمند

ساعت های هوشمند با اتصال به گوشی های هوشمند از طریق بلوتوث می توانند تمام نوتیفیکیشن ها، هشدار ها و اطلاعات مربوط به گوشی را بر روی صفحه نمایش خود نشان دهند.

ساعت هوشمند یا Smartwatch
ساعت هوشمند یا Smartwatch

هشدارها

از مهمترین قابلیت های ساعت های هوشمند نیز دریافت هشدار ها می باشد. با اتصال و فعال سازی اپلیکیشن های گوشی بر روی ساعت، می توانید پیام هایی که از اپلیکیشن ها می آید را بر روی ساعت خود مشاهده نمایید. هنگامی که ساعت به گوشی هوشمند متصل باشد، هنگام دریافت ایمیل، پیامک، تماس دریافتی و پیام های مربوط اپلیکیشن های مختلف مانند Whatsapp، اینستاگرام و …ساعت هوشمند به شما اطلاع خواهد داد.(ساعت شیائومی)

نمایش ساعت مطابق با هر شهر

مناطق جغرافیایی مختلف ساعت های متفاوتی دارند. با متصل بودن ساعت به گوشی هوشمند، ساعت هر منطقه را به طور خودکار می توانید بر روی ساعت های هوشمند مشاهده نمایید.

گام شمار

یکی دیگر از قابلیت های ساعت های هوشمند، گام شمار می باشد. این قابلیت فعالیت های شما را در طول روز بررسی می کند میزان کالری سوخته شده را نیز برای شما به نمایش خواهد گذاشت. با استفاده از این گجت می توانید همواره از وضعیت سلامتی خود با خبر باشید.

GPS

در اکثر ساعت های هوشمند سنسور GPS وجود دارد. با استفاده از قابلیت می توان سرعت و مسافت طی شده را اندازه گرفت.

برقراری تماس

با استفاده از ساعت های هوشمند می توان تماس تلفنی برقرار نمود. همچنین بیشتر آن ها نیز قابلیت برخورداری از سیمکار را دارا می باشند. این ساعت ها بدون اتصال به گوشی نیز قابلیت برقراری تماس را دارا می باشند.(ساعت شیائومی)

یافتن گوشی

یکی از قابلیت های مفید ساعت های هوشمند این است که هنگامی که فراموش کرده اید که گوشی همراه خود را در کجا قرار داده اید، با استفاده از ساعت هوشمند می توانید آن را بیابید. برای این کار گوشی باید متصل به ساعت باشد و پس از آن در ساعت هوشمند دکمه ای قرار دارد که با فشردن آن گوشی آلارم خواهد داد.

روش های مراقبت و نگهداری از ساعت های هوشمند

  • از قرار دادن ساعت های هوشمند در مقابل نور مستقیم خورشید خودداری نمایید و در صورت عدم استفاده آن را در جعبه مخصوص ساعت قرار دهید.
  • با مطالعه ی دفترچه راهنمای محصول و خواندن توصیه های شرکت های سازنده نیز می توانید از نحوه مراقبت و نگهداری از ساعت ها آگاهی یابید.
  • صفحه نمایش ساعت های هوشمند بسیار حساس بوده لذا باید مراقب باشید تا خط و خشی روی آن نیفتد.
  • هیچوقت هنگام تمیز نمودن این ساعت ها از آب یا الکل استفاده نکنید به دلیل اینکه سبب آسیب به ساعت و تغییر رنگ آن خواهد شد.برای تمیز کردن بهتر است که از پارچه های نخی نرم و خشک استفاده نمایید.
  • توجه نمایید که ساعت های شما از قابلیت آنتی شک بهره مند باشد. در صورت عدم بهره مندی، هنگام انجام ورزش های شدید که ممکن است تکان های شدیدی را وارد ساعت نماید، از آن استفاده نکنید.(ساعت شیائومی)

فروشگاه اینترنتی آسیاتل

فروشگاه اینترنتی آسیاتل یکی از فروشگاه های معتبر در زمینه فروش انواع تلفن های همراه، تبلت و لوازم دیجیتال می باشد. شما عزیزان می توانید برای خرید این محصولات با کیفیت به صورت آنلاین، از طریق این سایت اقدام کرده و از امکانات ویژه آن بهره مند شوید.

فروشگاه آسیاتل ارائه دهنده انواع و اقسام برندهایی نظیر سامسونگ، ال جی (LG)، اپل (Apple)، نوکیا (Nokia)، شیائومی (Xiaomi)، هواوی (Huawei) و همچنین محصولاتی که هر فرد در زندگی شخصی، تحصیلی و کاری خود به آنها احتیاج پیدا می‌کند، می باشد.