معرفی انواع دوربین خودرو
معرفی انواع دوربین خودرو

امروزه با پیشرفت که در تکنولوژی شاهد هستیم، استفاده از دوربین های خودرو گسترش زیادی داشته است و رانندگان مختلف به ویژه رانندگان ماشین های سنگین مانند کامیون و تریلر از انواع دوربین های خودرو استفاده می کنند. البته استفاده از دوربین‌های خودرو فقط مختص رانندگان ماشین های سنگین نیست بلکه رانندگان ماشین های سواری هم امروزه به وفور از این دوربین ها استفاده می کنند. در همین راستا قصد داریم که به معرفی انواع دوربین خودرو بپردازیم. تا اگر شما هم قصد استفاده از این دوربین ها را دارید بتوانید شناخت کاملی نسبت آن ها پیدا کنید.
روز به روز با وجود گسترش تکنولوژی دوربین های خودرو جدید تر و به روز تر می شوند که قابلیت‌های بسیار بیشتری هم دارند. انواع دوربین خودرو نیز توسط برندهای مختلف تولید می شوند که هر یک از آن ها با پیشرفت خاص خود روبرو هستند و از ویژگی های مختص خود هم بهره می برند.

معرفی انواع دوربین خودرو

معرفی انواع دوربین خودرو

انواع دوربین خودرو از لحاظ مختلف مانند اندازه، میزان فضای ذخیره سازی، شکل ظاهری که دارند برند تولید کننده کارایی محل نصب در خودرو دارای تفاوت‌های زیادی هستند و همین تفاوت‌ها هست که باعث تمایز بین دوربین‌ های خودرو می شود. اما به طور کلی قصد داریم که به معرفی انواع دوربین خودرو از زوایای مختلف بپردازیم پس با ما همراه باشید.

دوربین ثبت وقایع:

یکی از کاربردی ترین و پرطرفدارترین دوربین های خودرو دوربین ثبت وقایع می باشد. این دوربین در قسمت های مختلف خودرو نصب می شود و وظیفه ی آن هم ثبت کردن اتفاقاتی است که در داخل و خارج خودرو رخ می دهند.
در واقع اگر دوربین در داخل خودرو نصب شود اتفاقات داخل خودرو را ضبط خواهد کرد و اگر در قسمت‌ های پشت شیشه جلو و عقب نصب شود می‌ تواند اتفاقات بیرونی خودرو را ثبت کند.
به طور کلی این دوربین در ثبت تمام اتفاقاتی که اطراف ماشین رخ می‌ دهند نقش دارد و از این نظر می تواند بسیار کاربردی باشد. زیرا این دوربین ها امکان بازبینی را هم برای راننده فراهم می‌ کنند تا در صورت بروز هرگونه اتفاق مانند سرقت یا تصادف بتواند فیلم اطراف ماشین روباز بینی کند.
این دوربین دارای مزایای زیادی است زیرا باعث می شود که هم جزئیات در تصادفات ثبت شوند و هم امنیت خودرو در برابر سرقت افزایش پیدا می‌ کند و در کنار تمام این موارد این دوربین‌ ها دارای هوش مصنوعی هستند و می‌ توانند به موارد مهمی مانند خواب آلودگی و حواس پرتی راننده نظارت داشته باشند تا در صورت بروز این اتفاق با یک هشدار راننده را آگاه کنند که بهتر روی رانندگی خود تمرکز داشته باشد.

دوربین سپر جلوی خودرو:

یکی دیگر از انواع دوربین ها که در امر معرفی انواع دوربین خودرو به آن می پردازیم، دوربینی است که در جلوی سپر خودرو قرار می گیرد. این دوربین کارایی بسیار خوبی از خود ارائه می‌ دهد و این مسئله باعث شده است که امروزه مورد استقبال و توجه اکثر افراد واقع شود.
راننده با استفاده از این دوربین تسلط کامل به فضای جلوی ماشین دارد که باعث تسلط کامل در هنگام پارک برای شما خواهد بود.
امکاناتی که این دوربین دارد شامل موارد مختلفی می‌ باشد. این دوربین باعث می شود که ترافیک پیش رو کنترل شود و راننده این امکان را خواهد داشت که سرعت مطمئنه قانونی خود را به کمک این دوربین حفظ کند و فاصله ی خود با وسیله نقلیه جلویی را هم در حد تعادل نگه دارد. تا از ایجاد تصادفات جلوگیری شود.
این دوربین می تواند علائم محدودیت سرعت را به بهترین شکل ممکن تشخیص دهد و به راننده هشدار می دهد که از سرعت بیش از اندازه جلوگیری کند. علاوه این ها شاید برای شما جالب باشد که بدانید دوربین سپر جلوی خودرو می‌ تواند به خوبی علامت گذاری خطوط راهنمایی و رانندگی را تشخیص دهد و به راننده کمک می کند که از روی آن خطوط خارج نشود‌
در انتها این دوربین از جسم های مختلف مانند وسایل نقلیه، عابر پیاده، دوچرخه سوار، موتور سوار و… را شناسایی می‌ کند و وقتی که راننده به هریک از این اجسام نزدیک شود او را با یک هشدار آگاه خواهد کرد تا از بروز تصادفات جاده ای جلوگیری شود.

دوربین پارک عقب:

این دوربین معمولاً اندازه ی کوچکی دارد و در قسمت سپر عقب یا روی پلاک خودرو نصب می شود و کمک می‌ کند که شما در هنگام پارک کردن و دنده عقب، دید خوبی نسبت به پشت خودرو داشته باشید.
بدین ترتیب نیاز به چرخاندن سر به سمت عقب نخواهید داشت. برق این دوربین از طریق دنده عقب ماشین فراهم می شود و وقتی که دنده عقب فعال باشد طبیعتاً این دوربین هم شروع به کار خواهد کرد.

معرفی انواع دوربین خودرو

دوربین ۳۶۰ درجه خودرو:

یکی از پیشرفته ترین و کاربردی ترین دوربین هایی که در بازار وجود دارند دوربین های ۳۶۰ درجه می باشند. که قابلیت های بسیار زیادی دارند این دوربین ها از طریق یک صفحه نمایش هر چیزی که در اطراف خودرو وجود دارد را زیر نظر می گیرند و کمک می کنند که راننده به فضای اطراف ماشین اشراف کامل داشته باشد و می تواند فاصله خود را با نقاط اطراف را اندازه‌گیری کند.
در نتیجه پارک بسیار بهتری هم خواهد داشت. این دوربین دارای ۴ یا ۶ لنز می باشد که این لنزها روی قسمت های مختلف سپر جلو و عقب خودرو نصب می شوند.
حتی در برخی از موارد در زیر و آینه بغل خودرو هم قابلیت نصب دارند. تا تصویر کاملی از زوایای مختلف خودرو به شما ارائه شود. علاوه بر این مجهز به حسگرهای مجاورتی هستند این حسگر ها در قسمت اطراف بدنه ی خودرو قابلیت نصب دارند.
این دوربین ها دارای نرم افزار پردازش تصویر هستند و شما می توانید تصاویر را به صورت منسجم و هماهنگ در کنار یکدیگر از این طریق مشاهده کنید.

سخن آخر:

قصد ما از معرفی انواع دوربین خودرو این بود که شما شناخت کامل و خوبی نسبت به این دوربین ها پیدا کنید و بتوانید با خیالی راحت مناسب ترین دوربین را برای خودروی خود خریداری کنید.
این وسیله که نقش یک وسیله جانبی در خودرو را ایفا می‌ کند، بسیار مهم و تاثیرگذار است و کمک می‌ کند که شما هم رانندگی ایمن تری داشته باشید و هم خودروی شما در امنیت کامل باشد. پس حتما آن را جدی بگیرید و سعی کنید که دوربین خودرو با کیفیت و مناسب را خریداری کنید.