مقایسه ایرپاد پرو 2 با ایرپاد پرو اپل
مقایسه ایرپاد پرو 2 با ایرپاد پرو اپل

مقایسه ایرپاد پرو 2 با ایرپاد پرو اپل

Airpods pro 2 اپل، در تاریخ 7 سپتامبر (16 شهریور)، برای اولین بار رونمایی شد. اگر بخواهیم به مقایسه ایرپاد پرو 2 با ایرپاد پرو اپل بپردازیم، باید بگوییم که Airpods pro 2، از هر نظر پیشرفته تر است و تغییرات بسیار مهمی نسبت به نسل های قبلی ایرپاد اپل دارد. نسل جدید ایرپاد اپل از قابلیت های جدید و قابل توجهی بهره می برد که مهم ترینِ آن، قابلیت حذف نویز می باشد. علاوه بر این ، طراحی و شکل ظاهری آن هم به مراتب بهتر می باشد. در ادامه، سعی می کنیم که از همه ی ابعاد، به مقایسه ایرپاد پرو 2 با ایرپاد پرو اپل بپردازیم. تا شما بتوانید به شناخت مناسبی، نسبت به هریک از این ایرپاد ها، دست پیدا کنید.

مقایسه کیفیت صدا و میزان حذف نویز در Airpods pro 2 و Airpods pro:

اولین ملاک برای افرادی که قصد خرید ایرپاد را دارند کیفیت صدا و میزان حذف نوع می باشد. در واقع هر ایرپادی که کیفیت صدای بهتری ارائه دهد خریداران بیشتری را نیز به خود اختصاص خواهد داد.
از آنجایی که در ایرپاد پرو ۲ قابلیت پردازنده H2 اضافه شده است، باید بگوییم که کیفیت صدا بسیار قوی تر و بهتر می باشد. زیرا در ايرپاد پرو از پردازنده ی H1 استفاده می‌ شد و کیفیت صدا کاملا معمولی بود. اما در ایرپاد پرو ۲ کیفیت صدا تا میزان بسیار بالایی با افزایش روبرو شده است.
علاوه بر این ایرپاد پرو ۲ قابلیت حذف نویز فعال یعنی ANC هم دارد. که این مسئله هم جزو مزیت ایرپاد پرو دو نسبت به ایرپاد پرو اپل می باشد.
ایرپاد پرو دارای میکروفون های حذف کننده نویز است که با وجود این میکروفون ها می تواند صدا های اطراف را به خوبی تشخیص دهد. ایرپاد پرو ۲ قابلیت این را دارد که کیفیت صدا را در حالت بی سیم افزایش دهد و اتصال هم سریع تر اتفاق خواهد افتاد. علاوه بر این امکان شخصی سازی صدای سه بعدی فضایی هم در ایرپاد پرو وجود دارد که می‌ تواند با نقشه برداری از گوش فرد بهترین و دقیق ترین صدا را ارائه دهد.
وقتی که با ایرپاد پرو ۲ به گوش دادن موسیقی می‌ پردازید، در صورت وجود صداهای مزاحم، میزان صدای موسیقی افزایش پیدا می‌ کند. تا بدین ترتیب صداهای اضافی و مزاحم محیط حذف شوند. در امر مقایسه ایرپاد پرو 2 با ایرپاد پرو اپل توجه به این نکات، بسیار ضروری می باشد. زیرا همواره کیفیت صدا، مهم ترین اصل برای هر ایرپاد به حساب می آید.

درایور ها و اسپیکر هایی که برای ایرپاد پرو ۲ استفاده شده است، نسبت به ایرپاد پرو پیشرفته تر می باشند. که به هم ریختگی صدای آن ها بسیار پایین است. با وجود یک آمپلی فایر مخصوص می توانند صداهای مختلف را به صورت کاملا شفاف پخش کنند.

مقایسه ایرپاد پرو 2 با ایرپاد پرو اپل

اتصال بی سیم:

اتصال بی سیم در هر کدام از این ایرپاد ها به با استفاده از بلوتوث انجام می‌ شود و باید بگوییم که ایرپاد پرو ۲ از آخرین نسل بلوتوث یعنی بلوتوث نسخه ۳.۵ بهره می برد و در نتیجه پایداری اتصال بی سیم در این ایرپاد بالاتر می باشد و در زمینه ی سرعت انتقال اطلاعات هم بهتر عمل می کند.
درست است که هر کدام از این ایرپاد ها با بلوتوث متصل می شوند اما از آنجایی که ایرپاد پرو ۲ از بلوتوث نسل جدیدتر پشتیبانی می کند، سرعت اتصال بالاتری نسبت به Airpods pro خواهد داشت.

تفاوت طراحی و ساخت Airpods pro و Airpods pro 2:

از لحاظ ظاهری ایرپاد پرو ۲ تقریباً با ایرپاد پرو مشابه می باشد و تفاوت چشمگیر زیادی بین آن ها وجود ندارد. اما کنترل های لمسی جدید برای ایرپاد پرو ۲ باعث شده است که، ساقه های این ایرپاد قابلیت جدید داشته باشند. و بتوان از طریق این قسمت از ایرپاد کنترل های لمسی مختلف را انجام داد.
شما می توانید برای پخش، مکث و یا جلو و عقب موزیک از ساقه های کوچک ایرپاد استفاده داشته باشید و برای تنظیم صدا کافی است که انگشت خود را در حالت لمس، به بالا یا پایین بکشید اما در ایرپاد پرو باید ساقه های کوچک را فشار می دادید، که در ایرپاد پرو ۲ با وجود کنترل لمسی جدید این کار راحت تر انجام خواهد شد.
نکته ی دیگر در رابطه با مقایسه ایرپاد ۲ پرو و ایرپاد پرو اپل این است که برای ایرپاد پرو ۲ سری های سیلیکونی جدید در سایز XS هم طراحی شده است. تا افراد بتوانند بدون هیچ محدودیتی از این ایرپاد استفاده کنند و آن را در گوش های خود قرار دهند. افرادی که دارای گوش های کوچک هستند می توانند بدون نگرانی ایرپاد پرو ۲ را استفاده کنند.
اگر جزو افرادی بودید که ایرپاد پرو به خوبی در گوش شما قرار نمی گرفت و کاملا فیت نمی شد، باید بدانید که ایرپاد پرو ۲ با وجود این سری های سیلیکونی انتخاب خوبی برای شما خواهد بود.

از لحاظ کیفیت و مقاومت بدنه هم، هردوی این ایرپاد ها کاملا مقاوم، ضد ضربه و مستحکم می باشند و به هیچ عنوان در برابر انواع ضربه و فشار، دچار آسیب خاصی نخواهند شد. به طور کل کمپانی اپل روی مقاومت بدنه ی ایرپاد های خود تاکید دارد و همواره در این راستا تلاش می کند.

مقایسه ایرپاد پرو 2 با ایرپاد پرو اپل

کیس شارژ ایرپاد پرو 2 و ایرپاد پرو:

کیس شارژ در ایرپاد پرو ۲ دچار تغییر شده است و مهم ترین تفاوت آن با ایرپاد پرو این است که یک بلندگوی کوچک در قسمت پایین کیس ایرپاد پرو ۲ قرار دارد که وقتی قابلیت Find my فعال شود، صدای بلندی پخش خواهد کرد تا بدین ترتیب در صورت گم شدن کیس بتوانید به راحتی آن را پیدا کنید.
روی بدنه کیس ایرپاد پرو ۲ یک عدد حفره ی جدید هم ایجاد شده است تا یک بند مشخص را به آن متصل کنید. این موارد و قابلیت ها در کیس شارژ ایرپاد پرو وجود نداشتند.

مقایسه باتری های ایرپاد پرو 2 با ایرپاد پرو:

از آن جایی که این ایرپاد ها به صورت بی سیم کار می کنند، دارای باتری قابل شارژ می باشند.
ایرپاد پرو ۲ با یک بار شارژ کامل تا ۶ ساعت قابلیت کار به صورت مداوم را دارد. و کیس شارژ آن نیز ۲۴ ساعت شارژ اضافه را دارا می باشد. اگر شما بعد از هر بار شارژ ایرپاد پرو ۲، به صورت مداوم از آن استفاده نکنید و استفاده ای کم تر داشته باشید، میزان ماندگاری شارژ باتری بیشتر خواهد بود. و در مجموع مدت زمان قابل استفاده از ایرپاد پرو ۲ بعد از هربار شارژ با کیس شارژ به سی ساعت می رسد. که میزان بسیار بالا و مناسبی است.
البته دقت داشته باشید که اگر از قابلیت حذف نویز و سایر قابلیت های ایرپاد روشن باشند، طول عمر باتری کمتر خواهد شد. و شارژ بیشتری مصرف می شود. اما ایرپاد پرو نسل ۱ فقط چهار ساعت و نیم بعد از هر بار شارژ می‌ تواند به پخش موسیقی بپردازد. و نسبت به ایرپاد پرو ۲ باتری کم ظرفیت تری دارد.
بعضی از افراد تصور می‌ کنند که ایرپاد پرو دو مانند ایرپاد پرو دارای درگاه لایتنینگ برای شارژ می باشد. اما باید بدانید که برای ایرپاد پرو ۲ قابلیت شارژ بی سیم از روش مگ سیف وجود دارد و می‌توانید به‌صورت بی‌سیم هم این ایرپاد را شارژ کنید.
اگر میزان باتری ایرپاد برای شما اهمیت زیادی دارد و طولانی مدت از هندزفری به صورت روزانه استفاده می کنید، ایرپاد پرو ۲ انتخاب بهتری برای شما خواهد بود.

تفاوت قیمت ایرپاد پرو 2 و ایرپاد پرو:

یکی دیگر از مهم ترین مواردی که در هنگام مقایسه ایرپاد پرو ۲ و ایرپاد پرو اپل مورد بررسی قرار می‌ گیرد قیمت هر کدام از این ایرپاد ها می باشد.
ایر پاد پرو دو در اولین تاریخ عرضه ی خود قیمتی برابر با ۲۴۹ دلار داشت. و این قیمت برابر با قیمت ایرپاد پرو اپل در زمان عرضه اولیه آن می باشد.
امروزه با وجود اینکه تولید ایرپاد پرو اپل متوقف شده است قیمت آن هم کاهش پیدا کرده است. و ایرپاد ۲ همچنان در حال تولید است و روز به روز به قیمت آن هم افزوده می شود.
این مسئله کاملاً طبیعی است که قیمت ایرپاد پرو دو نسبت به ایرپاد پرو بالاتر باشد. زیرا ایرپاد پرو دو امکانات بیشتری دارد و از قابلیت و آپشن های مختلفی برخوردار می باشد و در نتیجه قیمت بالاتری هم خواهد داشت.

سخن پایانی:

اکنون که از تمام ابعاد و زوایای مقایسه ایرپاد پرو با ایرپاد پرو اپل را انجام دادیم، توانستیم که به شناخت بهتر و مناسب تر نسبت به هر کدام از این ایرپاد ها دست پیدا کنیم.
اگر قصد خرید ایرپاد اپل را دارید می توانید طبق نیاز های خود هر یک از این موارد را انتخاب کنید. برای خرید ایرپاد پرو اپل بهتر است یک سایت و فروشگاه معتبر را انتخاب کنید تا خریدی که انجام می دهید، یک خرید موفقیت آمیز باشد.
در همین راستا سایت آسیاتل در خدمت شما عزیزان است تا بتوانید خرید خود را با کیفیت اورجینال و البته قیمت مناسب از طریق این سایت انجام دهید و یک ایرپاد با کیفیت و خوش ساخت را خریداری کنید.