راهنمای خرید دوربین های خودرو
مقایسه دوربین های خودرو

اگر بخواهیم به مقایسه ی دوربین های خودرو بپردازیم، باید به موارد مختلفی اشاره کنیم. که هر یک از این موارد قطعاً به شما کمک خواهند کرد. تا در صورت داشتن قصد خرید دوربین خودرو، بتوانید خریدتان را با موفقیت پشت سر بگذارید.

دوربین خودرو جزو تجهیزات پیشرفته و بسیار خوبی می باشد. که دارای تنوع بالایی است و توسط برند های مختلف در شکل های مختلف تولید شده است‌. دوربین خودرو با نام جعبه سیاه خودرو هم شناخته می‌ شود که دارای یک یا دو لنز می باشد و می توان آن را در هر قسمت از خودرو نصب کرد.

این دوربین‌ ها دارای انواع مختلفی هستند. هر کدام کاربرد های متفاوتی را هم از خود ارائه می دهند. ولی مهم ترین کاربرد آن ها فیلمبرداری از جلو، عقب و داخل کابین خودرو می باشد‌.

شما با استفاده از این دوربین ها می توانید هر گونه اتفاقی که در اطراف خودرو و در داخل خودرو رخ می دهد را هم به صورت تصویری و هم به صورت صوتی ضبط کنید. این فیلم برداری به صورت لحظه ای باعث می شود تا از بروز تصادفات، سرقت، صدمه زدن، آسیب و… جلوگیری شود و یا در صورت بروز این اتفاقات، شناسایی هر چه سریع تر به آسانی صورت می گیرد.

به طور کلی دوربین ها دارای توانمندی ها و امکانات مختلفی هستند اما اکثر آن ها دارای ارتباط با فضای ابری، مشاهده ی آنلاین تصویر ها، امکان برقراری ارتباط با وای فای، امکان ردیابی خودرو به صورت آنلاین، امکان ضبط نقشه تردد و سیستم هوشمند را دارا هستند و با این عملکرد می‌ توانند یک وسیله ی بسیار کاربردی در خودرو به حساب بیایند.

مقایسه دوربین های خودرو....

تفاوت دوربین جلو و عقب خودرو چیست؟

در امر مقایسه دوربین های خودرو بررسی دوربین جلو و دوربین عقب اهمیت بسیار زیادی دارد. دوربین جلو به دوربینی گفته می شود که روی سپر جلوی ماشین نصب می شود و از جمله دوربین های پرطرفدار و پرفروش محسوب می شود.

دوربین های جلو در ماشین های مدرن برای اینکه سیستم اتوپارک به تکمیل عملکرد برسد قابلیت نصب دارند و امکانات و تجهیزات آن ها نیز بسیار بالا می باشد. این دوربین ها قابلیت نصب در سپر جلوی تمام خودرو ها را دارا هستند.

با توجه به این که کارایی گسترده‌ ای دارند، در سال‌ های اخیر مورد توجه افراد زیادی واقع شده اند. مهم ترین فایده ای که نصب این دوربین به دنبال دارد این است که راننده می تواند با تسلط کامل به انجام رانندگی بپردازد و امنیت راننده در هنگام رانندگی و پارک افزایش پیدا خواهد کرد.

این دوربین یک زاویه دید و کیفیت تصویر عالی به راننده ارائه می‌ دهد و راننده می تواند به خوبی فرایند پارک رانندگی را انجام دهد.

برخی از دوربین های جلو دارای لنز دید در شب هم می باشند که این مسئله باعث افزایش کارایی این دوربین‌ها شده است و موجب می‌شود که رانندگی در شب راحت تر صورت پذیرد و امنیت بیشتری داشته باشد.

مقایسه دوربین های خودرو از لحاظ قابلیت

دوربین های خودرو از لحاظ قابلیتی که دارند دارای انواع مختلفی می باشند و اگر بخواهیم به مقایسه ی دوربین های خودرو از لحاظ قابلیت هم بپردازیم باید به موارد مختلفی اشاره کنیم. زیرا قابلیت ها در دوربین ها متفاوت است.

قابلیت پارک مود:

به طور کلی برخی از دوربین ها مجهز به سنسور پارکینگ مود هستند. وقتی که خودرو در حالت پارک قرار دارد می‌ تواند تصاویر ۱۵ ثانیه را ضبط کنند. و اگر انتهای مدت زمان پارک کردن خودرو اتفاق ناگواری بیفتد و توسط سنسور احساس نشود. دوربین می تواند تمام وقایع را ثبت کند. برخی از دوربین ها این کاربرد را دارا هستند و برخی دیگر از چنین کاربردی بهره نمی برند.

ثبت اتفاقات جاده ای:

بسیاری از دوربین ها قابلیت ثبت وقایع در هنگام رانندگی را دارا هستند. که این مسئله نکته ی بسیار مثبتی محسوب می‌ شود. و ثبت این تصاویر باعث می شود که راننده بتواند یک مستند کامل از تصاویر در هنگام رانندگی داشته باشد. تا در صورت بروز حادثه ی خاصی این تصاویر را به عنوان مستند به بیمه ارائه دهد.

برخی از دوربین ها این قابلیت را دارا هستند و در امر مقایسه دوربین های خودرو باید اشاره کنیم که متاسفانه برخی از دوربین ها نیز چنین قابلیتی ندارند.
اگر دوست دارید که یک دوربین با چنین قابلیت هایی خریداری کنید می توانید به دوربین‌ های خودرو موجود در سایت آسیاتل توجه داشته باشید و مناسب ترین دوربین را برای ثبت وقایع جاده‌ ای خریداری کنید.

ثبت خاطرات سفر:

برخی از دوربین‌ های خودرو دارای قابلیت ثبت وقایع خاطرات سفر هستند. در واقع بسیاری از رانندگان دوربین خودرو را با چنین هدفی استفاده می کنند تا بتوانند تصاویر کامل و با کیفیتی را از سفر خود به یادگار داشته باشند. استفاده از دوربین خودرو برای ثبت خاطرات این امکان را به راننده می دهد که بتواند از تمام صحنه های اطراف و داخل کابین ماشین تصویر برداری کند.

G-sensor:

در امر به بررسی مقایسه دوربین های خودرو باید به این نکته هم اشاره کنیم که برخی از دوربین ها از چنین سنسوری بهره می‌ برند.
این سنسور وقتی که احساس ضربه کند قابلیت فعال شدن دارد و ترمز اضطراری ضبط را هم آغاز می‌ کند. در نتیجه در هنگام تصادف و وقتی که خودرو در حالت پارک قرار دارد کاربرد زیادی خواهد داشت و می‌ تواند تصاویر مختلف مربوط به تصادف را ثبت کند.

مقایسه دوربین های خودرو..

تصویر برداری در شب:

وقتی که به مقایسه دوربین های خودرو می پردازیم یکی از مهمترین قابلیت هایی که توجه اکثر افراد را به خود جلب می کند، قابلیت دید در شب می باشد.
در حقیقت دوربین هایی که از چنین قابلیتی بهره می‌ برند، قطعاً فروش و جذابیت بیشتری دارند. زیرا بسیاری از افراد دوست دارند که وقایع مختلف را در هنگام شب ثبت کنند. به خصوص وقایع مربوط به تصادفات جاده‌ ای که ثبت آن ها در طول ساعات شب اهمیت زیادی دارد.
برخی از دوربین های خودرو این قابلیت را دارند که در سایت آسیاتل هم این نمونه از دوربین ها موجود می باشند و شما می توانید قبل از خرید ویژگی های دوربین مدنظر خود را بررسی کنید تا در نهایت دوربینی را خریداری کنید که دارای قابلیت ضبط در حالت شب هم باشد و بتواند تصاویر در تاریکی شب با کیفیت بسیار بالایی به ثبت برساند.