نصب و راه اندازی دوربین خودرو
نصب و راه اندازی دوربین خودرو

دوربین خودرو یکی از تجهیزات مهم برای افزایش ایمنی خودرو می باشد و امروزه افراد زیادی از آن استفاده می کنند و برای خودرو های خود دوربین نصب می کنند. به همین علت نصب و راه اندازی دوربین خودرو هم گسترش زیادی پیدا کرده است.
البته باید بدانید که روند نصب و راه اندازی دوربین خودرو نیازمند آگاهی از اصول لازم آن می باشد و هر کسی نمی تواند به راحتی این کار را انجام دهد. اما قطعاً شما با خواندن این مقاله می توانید اشراف کامل به این قضیه پیدا کنید و دوربین‌ های خود را به بهترین شکل ممکن نصب کنید. پس تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

مراحل نصب و راه اندازی دوربین خودرو:

برای نصب و راه اندازی دوربین خودرو باید تمام مراحل آن را به ترتیب و به صورت کاملا اصولی رعایت کنید تا روند نصب شما موفقیت آمیز باشد. و دوربین شما به بهترین شکل ممکن در خودرو شما قرار بگیرد.

  • مرحله اول:
    مرحله اول مهم ترین نکات را در بر می‌ گیرد و پس از آن دقت زیادی داشته باشید. شما در اولین مرحله باید دوربین را به شیشه ماشین یا قسمت پشت آینه به وسیله پایه چسبی دوربین متصل کنید. اکثر دوربین ها دارای پایه ی چسبی هستند و این کار به راحتی قابل انجام می باشد.
  • مرحله دوم:
    در این مرحله باید سیم دوربین را از قسمت پوشش و سقف خودرو انتقال دهید و سپس مخفی کنید که روند مخفی سازی از قسمت سقف خودرو قابل انجام می باشد.
  • مرحله سوم:
    در مرحله ی سوم باید سیم را از پوشش سقف به لایه پوششی کناره ها و به سمت پایین خودرو انتقال دهید. دقت زیادی داشته باشید تا سیم دچار کشیدگی و پارگی نشود.
  • مرحله چهارم:
    در این مرحله سیم باید از کناره‌ های خودرو به سمت زیر داشبورد انتقال داده شود.
  • مرحله پنجم:
    این مرحله هم شامل مخفی سازی و انتقال می باشد. به طوری که شما باید سیم را از زیر داشبورد خودرو به سمت جا فندکی خودرو انتقال دهید و مخفی کنید.
  • مرحله ششم:
    در این مرحله باید شارژ دوربین خودرو داخل فندکی را وارد کنید و بدین ترتیب دوربین شما آغاز به کار خواهد کرد.

نصب و راه اندازی دوربین خودرو

نکات مهم نصب دوربین خودرو:

نکته مهم این است که ممکن است در مرحله اول روند نصب برای دوربین های مختلف با توجه به مدلی که دارند متفاوت باشد.
برخی از دوربین ها دارای پایه چسبی نیستند و یا ممکن است که برخی از خودرو ها از روی شیشه نچسبند و فقط در قسمت پشت آینه نصب شوند. پس حتماً این نکته را لحاظ کنید.
نکته ی بعدی این است که با توجه به برند تولید کننده ی دوربین، شاید برخی از تنظیمات مانند کشیدن سیم ها کمی متفاوت باشند. اما به طور کلی قواعد اصلی همین شش مرحله ای بود که توضیح دادیم.
بهتر است که دوربین خودرو مورد نظرتان را از برند معتبر و شناخته شده مانند برند شیائومی خریداری کنید تا از کیفیت بالای آن مطمئن باشید. تا بتوانید استفاده ای مداوم از دوربین خود داشته باشید. البته روند نصب دوربین‌ های خودرو شیائومی هم بسیار ساده و آسان می باشد.

مزایای نصب دوربین مداربسته در خودرو:

نصب دوربین خودرو مزایای زیادی دارد و در واقع این مزایای زیاد باعث شده است تا نصب و راه اندازی دوربین خودرو مورد توجه اکثریت افراد واقع شود.
اکثر افراد به دنبال این امر هستند که برای افزایش امنیت خودروی خود از دوربین استفاده کنند. اگر شما هم دوست دارید که به افزایش امنیت خودروی خود کمک کنید پیشنهاد می کنیم که حتماً یک از دوربین خودرو با کیفیت را خریداری کنید و از آن استفاده داشته باشید.
وجود دوربین در داخل خودرو باعث می شود که میزان امنیت خودرو شما افزایش پیدا کند خطر سقط و تصادفات جاده ای هم کاهش پیدا می‌ کند.
در واقع اگر کسی در خودروی شما سرقت انجام دهد شما به راحتی از طریق تلفن همراه خود و با استفاده از اتصالی که دوربین دارد متوجه این امر خواهید شد و می‌ توانید سارق را شناسایی کنید.
علاوه بر این در زمان تصادفات جاده ای هم می توانید به خوبی با خبر شوید که چه کسی در تصادف مقصر است. حتی وقتی که خودتان در داخل ماشین حضور ندارید دوربین شما این وقایع را ثبت خواهد کرد ضمن تمام این نکات وجود دوربین خودرو می تواند به رانندگی ایمن تر شما کمک کند و دید بهتری به شما بدهد در نتیجه می توانید رانندگی کاملا ایمن و مناسبی داشته باشید و از بروز تصادفات و خطرات مختلف هم جلوگیری می شود.

محل نصب دوربین دوم:

برخی از دوربین های خودرو هستند که علاوه بر دوربین جلو در پک بسته بندی خود دارای دوربین عقب هم می باشند.
دوربین عقب قسمت پشت خودرو را تصویر برداری می کند و می تواند همزمان در دو مکان حضور پیدا کند. در حقیقت نصب و راه اندازی دوربین خودرو عقب در مکان های متفاوت قابل انجام است. مکان اول در کنار دوربین اول به سمت داخلی کابین ماشین است و مکان دوم قسمت شیشه ی پشت ماشین است که فضای بیرونی و پشت خودرو را فیلمبرداری می کند.
شما می توانید طبق نیاز خود دوربین عقب را در هر یک از این قسمت ها تنظیم کنید. شاید برای برخی از افراد مهم باشد که فضای داخلی کابین خودرو را ضبط کنند. به خصوص وقتی که به سفر می روند می توانند لحظات جذاب سفر را ثبت کنند.
اما برای افزایش امنیت و افزایش کیفیت رانندگی پیشنهاد می کنیم که دوربین عقب را در قسمت پشت شیشه نصب کنید. محصولاتی مانند دوربین خودرو شیائومی 70mai Dash Cam 4K A800s+Rear Cam Set Global دارای دوربین عقب هوشمند می باشند که این دوربین عقب در قسمت های مختلف خودرو قابلیت نصب دارد.

نصب و راه اندازی دوربین خودرو

سخن آخر:

اکنون با مطالعه این مقاله متوجه شدید که نصب و راه اندازی دوربین خودرو کار خیلی دشواری نیست و با کمی مهارت می‌ توانید از آن بر بیایید.
حتما دقت کنید که دوربین مورد نظرتان را از برند معتبر و شناخته شده خریداری کنید. زیرا برند های زیادی در این زمینه مشغول به فعالیت هستند اما اینکه کدام یک از این برند و کیفیت بالایی دارند به هیچ عنوان قابل اطمینان نیست.
اما می‌ توان با اطمینان گفت که برند شیائومی قطعا محصولات با کیفیت و بسیار خوبی را تولید می‌ کند که دوربین‌ های خودرو هوشمند آن هم بسیار با کیفیت و مناسب هستند. وجود آن ها در خودروی شما هم باعث می‌ شود تا لحظاتی ایمن و عالی برای رانندگی‌تان پدید بیاید.