تفاوت و نحوه تشخیص آیفون اصلی از ریپک و رفرش
تفاوت و نحوه تشخیص آیفون اصلی از ریپک و رفرش

امروزه بسیاری از کاربران که قصد خرید گوشی های با کیفیت برند اپل را دارند با درگیری ذهنی بالایی نسبت به تفاوت و نحوه تشخیص آیفون اصلی از ریپک و رفرش ممکن است مواجه شوند؛ چراکه اگر شما اطلاعات کافی و لازم را در مورد آیفون نداشته باشید ممکن است با پرداخت هزینه یک گوشی آیفون اصلی، از یک آیفون ریپک و رفرش استفاده کنید. به همین دلیل است که باید سطح آگاهی و اطلاعات خود را در رابطه با گوشی آیفون بالا ببرید تا بتوانید به نحو احسن به تشخیص آیفون اصلی با ریپک و رفرش بپردازید.

در ابتدای کار بهتر است بدانید که به بسته بندی گوشی اکتفا نکنید . در مورد اکتیو بودن و یا اکتیو نبودن گوشی آیفون شما می توانید به سایت اپل مراجعه کنید برای این کار اینجا کلیک کنید و با وارد کردن شماره سریال ۱۵ رقمی، که این شماره سریال را شما در پشت جعبه می‌توانید مشاهده کنید به راحتی به اکتیو بودن و یا نبودن آیفون پی ببرید .

 در حالت عادی سریال نامبر گوشی آیفون باعث میشود که شما با خیالی راحت به اورجینال بودن و اصل بودن گوشی آیفون خود مطمئن شوید زیرا متاسفانه این روزها بسیاری از افراد ممکن است به فروش گوشی‌های سرقتی و یا تعمیراتی آیفون بپردازند. بسیاری از مشکلات مشتریان عمدتا عدم اگاهی این افراد است و بدین ترتیب به خرید گوشی های دست دوم، ریپک و رفرش اقدام می‌کنند که شما با توجه به سریال نامبر گوشی می‌توانید نسبت به اصالت آیفون مطمئن شوید.

آیفون رفرش

شاید این سؤال برای شما به وجود آید که آیفون رفرش به چه آیفونی گفته می‌شود و ما برای پاسخ به این سوال باید اینگونه توضیح دهیم که این نوع آیفون را عمدتا افراد به خاطر یک ایراد و نقص خاص که در آیفون مشاهده می‌شود به شرکت اپل باز می‌گردانند. اپل گوشی را تعمیر، بسته بندی و برای فروش راهی بازار می‌کند. گوشی های رفرش را در صورت وجود هر گونه نقص، افراد به شرکت اپل باز می‌گردانند و به همین دلیل این گوشی به عنوان یک گوشی بازسازی شده شناخته می‌شود.

 البته شرکت اپل تا حدودی در مورد گوشی های رفرش نظر خود را این گونه بیان می کند که این گوشی ها از نظر کیفیت با گوشی های سالم چندان تفاوت خاصی ندارند. اما اگر واقع بینانه فکر کنید در هر صورت گوشی بازسازی شده صددرصد تفاوت ها و قابلیت های بسیار آشکاری با یک گوشی بازسازی نشده دارد که شما نباید فریب این تبلیغات را بخورید. اما در مورد تفاوت و نحوه تشخیص آیفون اصلی از ریپک و رفرش  همانگونه که به آن اشاره شد شما با توجه به سریال گوشی و یا آر اف بی روی کارتن قادر هستید به رفرش بودن گوشی آیفون خود آگاه شوید.

تفاوت و نحوه تشخیص آیفون اصلی از ریپک و رفرش

آیفون های رفرش بنا به دلایل و ایرادهای مختلف می تواند به نمایندگی اپل بازگردانده شوند اما در این زمان مهندسین همیشه در صحنه اپل مشکلات به وجود آمده که سبب بازگردانی گوشی به شرکت شده است را رفع می‌کنند و دوباره به عنوان یک آیفون سالم، نو و جدید بسته بندی کرده و آن را برای فروش به بازار می فرستند که البته با قیمت پایین تری در بازار به فروش می‌رسد و در اینجا ما شدیدا به شما توصیه می کنیم که به هیچ عنوان از آیفون های رفرش استفاده نکنید.

آیفون ریپک

اما در مورد گوشی های ریپک با عرض پوزش باید این مورد را خاطرنشان کنم که این گوشی‌ها تقریبا راه سختی را برای تفاوت و نحوه تشخیص آیفون اصلی از ریپک و رفرش برای شما در نظر میگیرد؛ چرا که گوشی های ریپک یک گوشی اکتیو نشده است، ولی ممکن است به واسطه تعویض لوازم جانبی آن، شما نتوانید تفاوت آن را با آیفون اصلی متوجه شوید اما شما در مورد راه تشخیص و تفاوت ریپک با گوشی اصلی این موارد را می توانید در نظر بگیرید : شما با توجه به بسته بندی لوازم جانبی تا حدودی می‌توانید متوجه این تفاوت شوید که چنانچه شما بتوانید متوجه لوازم‌جانبی فیک و اورجینال شوید تا حدودی تفاوت گوشی ریپک و اصلی را متوجه خواهید شد. ریپک به معنای بسته بندی مجدد است که در بسیاری از شرایط این نوع ایفون نیز فروش خوبی دارد.

تفاوت و نحوه تشخیص آیفون اصلی از ریپک و رفرش

تفاوت و نحوه تشخیص آیفون اصلی از ریپک و رفرش با حروف متفاوت

شما در هنگام خرید آیفون باید در ابتدای کار به شماره و مدل دستگاه توجه کنید:

  1. که البته شماره مدل دستگاه اگر با حرف m شروع شده باشد یعنی آیفون شما کاملا  اصل و فابریک بدون هیچ گونه مراحل بازگردانی است.
  2. اما اگر حرف اول با F شروع شود یعنی برد آیفون مورد نظر شما قبلا تعمیر شده است.
  3. حرف N باعث می‌شود که شما متوجه شوید برد آیفون خریداری شده شما کاملا تعویض شده است.
  4. حرف P یعنی آیفون خریداری شده آیفون شخصی سازی شده است که تا حدودی ممکن است شخصی سازی آن بر روی بدنه آن حک شده باشد.

کلام آخر

 چنانچه به دنبال خرید یک آیفون اصل هستید در ابتدا باید به پلمپ گوشی و جعبه گوشی آیفون توجه کنید؛ چرا که  بسته بندی های گوشی ریپک و اصلی با یکدیگر متفاوت هستند و برای شناخت آن یک ترفند و شگرد خاص وجود دارد، شما کافیست از یک دستمال مرطوب استفاده کرده و به متن پشت جعبه بکشید ، اگر متن پشت جعبه کمرنگ شود شما تا حدودی باید به اصالت واقعی آیفون مشکوک شوید.

در مورد تفاوت و نحوه تشخیص آیفون اصلی از ریپک و رفرش با توجه به موارد گفته شده این کار دیگر برای شما سخت نخواهد بود بنابراین نیازی نیست که شما دغدغه خاطر بالایی داشته باشید. تنها کافیست آگاهی و اطلاعات خود را در این زمینه و خصوصا قطعات و لوازم جانبی آیفون افزایش دهید، تا به راحتی هرچه تمام تر بتوانید به خرید یک گوشی آیفون اصل و اورجینال بپردازید. البته امروزه با وجود سایت‌های اینترنتی معتبر می‌توان در کمترین زمان ممکن با قیمت مناسب آیفون اصل را از یک سایت اینترنتی با گارانتی و ضمانت نامه معتبر به صورت آنلاین خریداری نمود.

نمایندگی تعمیرات لپ تاپ دل | نمایندگی تعمیرات لپ تاپ اچ پی | نمایندگی تعمیرات لپ تاپ ایسر