راهنمای خرید دوربین های خودرو
راهنمای خرید دوربین های خودرو

معرفی راهنمای خرید دوربین های خودرو

ثبت کردن وقایعی که در خودرو رخ می دهد، از مهم ترین مسائلی است که باید به وسیله یک دوربین امنیتی مدار بسته انجام شود. به این ترتیب دوربین های خودرو مورد توجه قرار گرفته اند. ولی بهتر است که بدانید که با توجه به تنوع گستره این دسته از دوربین ها، باید قبل از اقدام برای خرید آن به راهنمای خرید دوربین خودرو توجه کنید.

راهنمای خرید دوربین های خودرو
راهنمای خرید دوربین های خودرو

خرید دوربین های خودرو

دوربین خودرو در انواع متنوعی طراحی و تولید شده است و برندهای زیادی در تولید آن ها نقش دارند. یک راهنمای خرید جامع و کامل به شما کمک می کند تا بتوانید یک دوربین مناسب را برای خودروی خود تهیه و خریداری کنید. بهتر است قبل از اینکه برای خرید دوربین خودرو اقدام کنید ابتدا با راهنمای خرید آشنا شوید. راهنمای خرید به شما کمک می‌ کند تا بتوانید حفظ امنیت خودروی خود را به بهترین شکل انجام دهید.  از جمله مهم ترین موارد در راهنمای خرید به شرح زیر می باشند:

توجه به برند سازنده دوربین خودرو

اگر میخواهید در زمان رانندگی امنیت مناسبی را فراهم کنید و تصاویری از وقایعی که در رابطه با خودروی شما ایجاد می شود آگاه شوید بهتر است که با توجه به راهنمای خرید دوربین خودرو به سراغ بهترین دوربین های خودرو بروید. در واقع تهیه کردن بهترین نوع دوربین خودرو به معنای ایجاد امنیت بیشتر است. از آنجایی که برندهای تقلبی انواع دوربین های خودرو زیادی طراحی و تولید کردند، پس اصل بودن این محصول از اهمیت زیادی برخوردار است. پس باید بتوانید به نمایندگی برندهای مطرح مراجعه کنید تا از اصل بودن دوربین خودرو اطمینان داشته باشید.

توجه به ویژگی های محصول

در نظر گرفتن ویژگی های فنی که در یک دوربین خودرو به کار برده شده است در زمان خرید آن بسیار اهمیت دارد. چراکه کاربری و توانایی دوربین قرار است امنیت شما را فراهم کند. از جمله مهمترین این مشخصات شامل توجه به کیفیت تصویر، قابلیت دید در شب، ضبط شبانه روزی، فضای ذخیره سازی می باشند. هر یک از ویژگی های ذکر شده در انواع دوربین های مداربسته خودرو متفاوت هستند. پس باید با توجه به نوع دوربین جزئیات آن ها را مورد بررسی قرار دهید که به صورت زیر هستند:

فضای ذخیره سازی

در راهنمای خرید دوربین خودرو فاکتور مهم دیگری که در خرید انواع دوربین های خودرو از اهمیت زیادی برخوردار است فضای ذخیره سازی دوربین می باشد. از آنجایی که روش های متنوعی برای انتقال و ضبط کردن تصاویر دوربین های امنیتی خودرو ارائه شدند فضای ابری و هارد دیسک نمونه بی‌ نظیری از آن هاست که می توانند انواع داده ها را ذخیره کنند.  فضای ابری از قابلیت ای برخوردار است که می تواند بدون محدودیت تصاویر و ویدیوها را در اینترنت ضبط کند.

کیفیت تصویر  

انواع دوربین های امنیتی خودرو دارای وضوح تصویر ۱تا ۸ مگاپیکسل هستند. پس دوربین که تهیه می کنید باید از بهترین وضوح تصویر برخوردار باشد. چرا که اگر دوربین نتواند تصاویر را به درستی و با کیفیت بالا به ثبت برساند هیچ ارزشی ندارد.

قابلیت دید در شب

بهتر است بدانید که دوربین های خودرویی که از قابلیت دید در شب بهره مند هستند دارای مدل های خاصی می باشند. بنابراین زمانی که برای تهیه کردن این دوربین اقدام می کنید باید مطمئن شوید که آیا دوربین شما از این قابلیت بهره مند است یا خیر. این دوربین ها در شب نیز می ‌توانند به تصویربرداری خود ادامه دهند.

قابلیت ضبط شبانه روزی

برخی از دوربین های خودرو تنها زمانی که ماشین شما روشن است به ثبت وقایع و تصاویر می‌پردازند. بنابراین بهتر است دوربین خودرویی را تهیه کنید که حتی در زمانی که ماشین شما خاموش بود نیز به فیلمبرداری ادامه دهد.

مزایای خرید دوربین خودرو

از  جمله مهم ترین مزایا خرید این محصول که در راهنمای خرید دوربین خودرو از آن ها اطلاعات کسب می‌کنید می توان به موارد ذکر شده در زیر اشاره کرد:

  • ثبت کردن تصاویر خاطره انگیز از سفر های ماندگار
  • جلوگیری کردن از تنش های احتمالی که ممکن است در یک تصادف رخ دهند
  • جلوگیری کردن از وقوع یک تصادف
  • ثبت کردن ویدیو و تصاویر در زمان بروز یک اتفاق و ارائه آن ها به دادگاه
  • افزایش امنیت سرنشینان و راننده

تصور کنید که ماشین خود را در یک منطقه فاقد امنیت پارک کرده اید اگر خودروی شما دارای دوربین مدار بسته باشد به راحتی از فردی که به خودروی شما دستبرد زده است فیلمبرداری می کند و تصاویر مهمی را به ثبت می رساند. بنابراین بدون نگرانی می توانید مدارک ثبت شده را به دادگاه ارائه دهید. در غیر این صورت هیچ راهی برای گیر انداختن فرد مورد نظر وجود ندارد.

راهنمای خرید دوربین های خودرو
راهنمای خرید دوربین های خودرو

کلام آخر

شاید تا چندین سال قبل هرگز فکر نمی کردید که دوربینی طراحی شود که بتواند امنیت خودروی شما را تضمین کند. ولی امروزه با انواع دوربین های امنیتی روبرو هستیم که به راحتی می توانند به ثبت وقایعی که در خودرو و اطراف آن اتفاق میافتد بپردازند.