طریقه اشتراک گذاری اینترنت به همراه وی پی ان
طریقه اشتراک گذاری اینترنت به همراه وی پی ان

چگونه از اینترنت گوشی یا کامپیوتر به همراه وی پی ان استفاده کنیم؟

یکی از مشکلات رایجی که امروزه برخی از افراد با آن دست و پنجه نرم می کنند. این است که در کامپیوتر، تلویزیون های هوشمند و یا کنسول های بازی خود قادر به نصب یک وی پی ان مناسب نیستند. چرا که امروزه بسیاری از رسانه ها و بازی های ویدیویی برای اجرا شدن به وی پی ان نیازمند هستند. بنابراین بهتر است که در این مقاله با طریقه اشتراک گذاری اینترنت به همراه وی پی ان آشنا شویم.

طریقه اشتراک گذاری اینترنت به همراه وی پی ان
طریقه اشتراک گذاری اینترنت به همراه وی پی ان

اشتراک گذاری اینترنت به همراه وی پی ان

یکی از چالش برانگیزترین مشکلاتی که امروز دامن گیر افراد شده است. این است که به دلیل عدم قابلیت نصب برنامه های فیلترشکن در تی وی باکس، کنسول های بازی و سایر دستگاه ها امکان نصب و راه اندازی و یا حتی به روزرسانی بازی های ویدیویی و یا رسانه های تماشای فیلم برای آن ها وجود ندارد. پس سوال اینجاست که چاره کار کجاست؟

خبر خوش برای شما این است که نگرانی از این بابت وجود ندارد. چرا که با پیشرفت تکنولوژی و روش های پیشرفته امروزه به راحتی می توان با طریقه اشتراک گذاری اینترنت به همراه وی پی ان آشنا شد. این قابلیت به این صورت است که زمانی که اینترنت کامپیوتر یا تلفن هوشمند به دستگاه شما متصل می شود. می توانید از پروکسی و وی پی ان آن دستگاه استفاده کنید.

تنها کافی است با روش های مهمی که برای هر یک در نظر گرفته شده است آشنا شوید. به این صورت می توانید به راحتی تجربه های جذاب را در کنسول های بازی و یا تی وی باکس های خود به دست آورید. و به راحتی به برنامه هایی چون نتفلیکس وصل شوید و سریال های مورد علاقه خود را ببینید. به این صورت می توانید اینترنت به همراه فیلترشکن را در دستگاه هایی که قادر به نصب وی پی ان نیستند وصل کرده و محدودیت های آن را از بین ببرید.

چگونگی شیر کردن اینترنت با وی پی ان در گوشی همراه

یکی از ساده ترین کارهایی که می توانید به وسیله روش های پیشنهاد شده انجام دهید، اشتراک گذاری اینترنت با وی پی ان در گوشی همراه است. مراحل این کار به صورت زیر است:

  1. برای این کار تنها کافی است به نصب اپلیکیشن every proxy بپردازید. این برنامه به روت نیازی ندارد و به راحتی کار می کند.
  2. سپس فیلترشکن و هات اسپات hotspot گوشی خود را روشن کنید.
  3. وارد نرم افزار شده و با دو نوع پروکسی HTTP و SOCKS روبرو می شوید که فعال کردن هر کدام به شما یک آی پی و پورت نشان می دهد. باید برای هر نرم افزار هر دو پروکسی را امتحان کنید تا ببینید کدام یک از آن ها ساپورت می شود.
  4. این آی پی و پورت را به دستگاه هایی که به گوشی شما متصل هستند بدهید. باید ابتدا توجه کنید که دستگاه شما از کدام نوع پروکسی پشتیبانی می کند. به این صورت باید به سراغ آن بروید. پس باید وارد تنظیمات شده و این اتصالات را پیدا کنید.

نکته: نکته مهمی که در این بخش باید به شما گفته شود، این است که آی پی و پورت گفته شده باید در بخش PROXY هر نرم افزار به صورت جداگانه وارد شود. به این صورت آن نرم افزار رفع فیلتر شده می توانید از آن استفاده کنید.

به این منظور باید وارد بخش تنظیمات هر نرم افزار شده و پروکسی را انتخاب کرده و سپس آی پی و پورت را در آت ست کنید. از این طریق می توانید به راحتی کامپیوتر، گوشی اندروید، آیفون و یا هر دستگاه دیگری را به گوشی خود متصل کنید.

چگونگی شیر کردن اینترنت با وی پی ان در کامپیوتر

در این بخش قرار است به طریقه اشتراک گذاری اینترنت به همراه وی پی ان در کامپیوتر بپردازیم. از آنجایی که ویندوز نیز قابلیت هات اسپات دارد، به وسیله آن به راحتی می توان اینترنت را به همراه وی پی ان به اشتراک گذاشت. جالب است بدانید که این کار به وسیله کامپیوتر مزایای دیگری را به همراه دارد که تلفن هوشمند ندارد. به این صورت که در روش بالا از اینترنت سیم کارت استفاده می شد.

اما در این روش از اینترنت مودم برای اشتراک گذاری به همراه فیلترشکن استفاده می شود. پس در این روش به تنظیم کردن پروکسی یا آی پی در دستگاهی که قصد متصل کردن آن را دارید نیازی نیست. همچنین جذابیت ماجرا اینجاست که فیلترشکن در دستگاهی که به کامپیوتر متصل کرده اید، در تمامی مرورگرها و نرم افزارها به راحتی بدون محدودیت کار می کند.

برای شروع این کار باید به صورت مراحل زیر عمل کنید:

  1. در طریقه اشتراک گذاری اینترنت به همراه وی پی ان ابتدا باید به نصب نرم افزارهایSpeedify و Connectify در کامپیوتر خود بپردازید.
  2. نرم افزارها را نصب کنید. نرم افزار Speedify به عنوان تغییر دهنده آی پی و Connectify به عنوان هات اسپات عمل می کند. که می توانید از طریق آن ها اینترنت با به همراه فیلترشکن به اشتراک بگذارید.
  3. وارد نرم افزار Connectify شده و به روی گزینه internet to share ضربه بزنید و آن را به روی Speedify قرار دهید. نام و پسوردی برای هات اسپات انتخاب کرده و سپس گزینه استارت را بزنید.
  4. در نهایت گزینه wifi دستگاه مورد نظر خود را روشن کرده و به هات اسپات کامپیوتر به راحتی متصل شوید و بدون محدودیت از تمام مرورگرها و نرم افزارها استفاده کنید.

نکته: نکته ای که در این بخش باید بدانید و حائز اهمیت است، اینجاست که اگر در زمان شروع این کار پنجره try it out برای شما باز شد، می توانید به روی گزینه Get started with lite ضربه زده و از نسخه آن به صورت رایگان استفاده کرده و لذت ببرید.

طریقه اشتراک گذاری اینترنت به همراه وی پی ان
طریقه اشتراک گذاری اینترنت به همراه وی پی ان

کلام آخر

امروزه به راحتی می توانید با آشنایی با طریقه اشتراک گذاری اینترنت به همراه وی پی ان در تلفن همراه و کامپیوتر محدودیت ها را در تی وی باکس، کنسول های بازی، تلویزیون و سایر دستگاه ها از بین برد. پس می توانید به همراه دوستان خود تجربه جذابی را در بازی های ویدیوی و یا تماشای فیلم و سریال های مورد علاقه خود به دست آورید.